sâmbătă, 29 octombrie 2016

Chiftelute vegetale din ciuperci cu sos de rosii

Chiftelute:
-500g ciuperci taiate cubulete
-1 ceapa
-4 catei usturoi
-2 oua
-80g fulgi ovaz
-80g pesmet
-oregano,cimbru,sare,piper
-ulei masline,apa.

Am pus intr-o tigaie ceapa taiata cubulete,ulei de masline si apa. Am lasat sa se inabuse ceapa si am adaugat ciupercile. Am lasat pe foc pana s-a evaporat toata apa si apoi am adaugat usturoiul pisat si am amestecat. Am luat ciupercile de pe foc si le-am lasat la racit. Dupa ce s-au racit am pus in robot ciupercile si restul ingredientelor(ovaz,pesmet,oua si condimentele) am mixat si apoi am acoperit bolul cu amestecul cu o folie de plastic si am lasat la frigider in jur de 2 ore(pentru a se imbina aromele si pt textura).
Dupa cel putin 2 ore am scos amestecul,am format bilute si am dat la cuptorul preincalzit la 200 grade,pentru 15 min,intr-o tava tapetata cu hartie de copt.

Sosul:
-500 ml suc de rosii
-oregano
-sare,piper
-busuioc
-4 catei de usturoi
-ulei de masline,apa

Am pus pe foc,intr-oo tigaie, usturoiul pisat cu putin ulei de masline si apa,la inabusit. Am adaugat sucul de rosii si condimentele. Daca vi se pare prea acru sosul puteti adauga o lingurita de miere de albine(eu asa am facut). Am lasat pe foc pana a inceput sa clocoteasca.

Dupa cele 15 min am scos chiftelutele, le-am adaugat in sosul care inca clocotea pe aragaz si am mai lasat 15 min.
Au iesit delicioase si merg de minune cu orez fiert sau paste.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu